Waarom we regelmatig afwezig zijn

verzuim

 

 

Volgens de National Council of Human Resources besteedt de gemiddelde persoon in de VS minstens een kwart van zijn tijd aan werkgerelateerde activiteiten buiten zijn werk. Dit staat bekend als "absenteïsme" en kan ernstige problemen veroorzaken voor elke organisatie. De reden waarom we vaak afwezig zijn op ons werk heeft veel te maken met de manier waarop we vaak op het werk worden behandeld. Mensen voelen zich veel meer op hun gemak bij het verlaten van hun huis en werkplek dan bij het verlaten van andere persoonlijke ruimten. Als we thuisblijven, is dat omdat we verlof hebben gekregen of omdat ons iets is overkomen waardoor we niet meer naar die ruimte kunnen terugkeren. Wanneer we echter niet naar onze werkplek kunnen terugkeren, kan dat zijn omdat er iets mis is met het ontwerp of het bedrijfsbeleid waardoor we ons niet op ons gemak voelen om daar weer terug te keren.

De al te vaak voorkomende redenen waarom we afwezig zijn…

Wanneer we afwezig zijn, missen we iets of iemand die belangrijk is. Er kunnen familieproblemen zijn, of werkproblemen die ons weghouden. De redenen waarom we afwezig zijn variëren sterk, maar de meest voorkomende zijn:

  • Familie problemen: We kunnen ziek zijn, voor een ziek familielid moeten zorgen, of voor een familielid dat op sterven ligt.
  • Werkgerelateerde problemen: Sommige mensen kunnen te maken krijgen met ernstige gezondheidsproblemen waardoor ze niet meer aan het werk kunnen. Anderen kunnen te maken krijgen met ernstige huwelijksproblemen waardoor ze niet meer aan het werk kunnen.
  • Relatieproblemen: Is er een relatieprobleem tussen een werknemer en zijn leidinggevende waardoor de werknemer afwezig is?

Het verzuim van de medewerkers is de afgelopen maanden toegenomen.

Waarom veranderingen in het ontwerp het ziekteverzuim kunnen verminderen

Wanneer iemand afwezig is op het werk, is het verzuim korter als de reden voor verzuim een van de bovenstaande redenen is. Ontwerpwijzigingen kunnen het verzuim terugdringen door het minder stressvol te maken om op het werk te zijn. De volgende veranderingen kunnen het verzuim helpen terugdringen:

Creëer een ontspannende, vriendelijke omgeving: Een stressvolle omgeving zorgt ervoor dat mensen zich ongemakkelijk voelen, en ze worden vaak angstig of depressief. Als u het ziekteverzuim wilt terugdringen, werk dan aan een zo ontspannen en vriendelijk mogelijke werkomgeving. Maak van uw kantoor een comfortabele plek: Maak uw werkplek zo comfortabel mogelijk. Als je een bureau hebt, maak die ruimte dan zo ontspannen mogelijk. Als je een stoel hebt, maak die ruimte dan zo comfortabel mogelijk.

Wat te doen bij verhoogd ziekteverzuim

Als u merkt dat uw werknemers vaak afwezig zijn op het werk, is het belangrijk om actie te ondernemen. Er zijn een paar dingen die u kunt doen.

Neem contact op met HR: Als u te maken hebt met familiekwesties, neem dan contact op met uw personeelsafdeling. Heeft u te maken met werkproblemen, neem dan contact op met uw personeelsafdeling.

Conclusie

De realiteit is dat veel mensen het ongemakkelijk vinden om op het werk te zijn. Dit geldt vooral voor mensen die te maken hebben gehad met relatieproblemen, werkgerelateerde problemen, problemen met hun familieleden, financiële kwesties of loopbaanvragen. De beste manier om verzuim tegen te gaan is ervoor te zorgen dat u zich op uw werk prettig voelt. Veranderingen in het ontwerp kunnen helpen om uw omgeving zo ontspannen mogelijk te maken. Het beschikbaar stellen van gezonde snacks en het creëren van een positieve werkcultuur die de werknemers ondersteunt, zijn ook zeer belangrijke manieren om verzuim tegen te gaan. Het is belangrijk om niet alleen deze veranderingen in het ontwerp aan te brengen, maar er ook voor te zorgen dat u zich er prettig bij voelt.