Het belang van een goede opleiding

 

consultancy

Waarom opleiding? Training verhoogt de productiviteit door:

De ontwikkeling van leiderschap is een andere vorm van opleiding. Het ontwikkelen van effectieve leiderschapsvaardigheden zoals teamwork, besluitvorming en delegatie zijn van cruciaal belang voor het succes van een onderneming. Als werknemers leren en zich bewust zijn van de vaardigheden die zij al bezitten, kan hun management zich storten op nieuwe gebieden en uitdagingen die zij nog moeten leren. In sommige gevallen zullen bedrijven een bepaalde zakelijke reputatie, unieke knowhow of een speciale set vaardigheden hebben ontwikkeld. Dit is geen garantie; het is echter wel een middel om de prestaties van de werknemers te verbeteren en om een marktaanwezigheid voor de onderneming te creëren.

Leren welke technologie beschikbaar is om een job uit te voeren is ook een vaardigheid die de prestaties zal verbeteren omdat het de mogelijkheid om werk gedaan te krijgen verbetert. Als u bedreven bent in het gebruik van e-mail en mobiele telefoons, is de kans kleiner dat u fouten maakt wanneer u uw huidige werk doet, in vergelijking met iemand die bijvoorbeeld een 3PL-dienst kan gebruiken. Bovendien kunt u op grote schaal gebruik maken van softwareprogramma’s in uw voordeel, als u een IT-professional bent. Als IT-professional weet u hoe u de nieuwste technologie moet gebruiken om ervoor te zorgen dat u uw werk zonder fouten kunt voltooien.

De waarheid is als volgt:

– Deze opleiding is een middel om een leemte in de vaardigheden van een onderneming vast te stellen en op te vullen. Het creëert een kennispool die het bedrijf kan gebruiken om het tekort aan vaardigheden op te vullen.

– U hoeft alleen maar een trainer in de arm te nemen om uw werknemers effectief en professioneel op te leiden.

– De gedane investering is het op lange termijn meestal waard.

– Het management zal dit veel doeltreffender vinden dan te proberen van geval tot geval de vaardigheden van elke werknemer vast te stellen.

– Ondernemingen die in opleiding investeren, doen het gewoonlijk beter dan ondernemingen die dat niet doen.

Verschillende soorten van opleiding:

Er zijn verschillende soorten bedrijfsopleidingen die bedrijven kunnen aanbieden. Training & ontwikkeling, professionele ontwikkeling en managementontwikkeling zijn de gebruikelijke vormen van bedrijfsmanagementtraining. Cursussen voor de IT-professional en voor de marketingprofessional worden gewoonlijk in de loop van de tijd gegeven, met voortdurende bijscholing, om te zorgen voor een specifieke professionele ontwikkeling. Runoff-workshops en conferentiegesprekken worden gewoonlijk 3 – 6 maandelijks gehouden om ervoor te zorgen dat de opleiding altijd fris is en een aanwinst voor het bedrijf.

Pre-employment Screening:

Bedrijfstraining is een van de krachtigste manieren om een pre-hire screening te realiseren. Hoewel doeltreffende technieken voor bedrijfsmanagementtraining van fundamenteel belang zijn om specifieke bekwaamheden te identificeren en te verbeteren, hebben sommige bedrijven echt moeite om de juiste enthousiaste sollicitant voor de functie of voor de plaats waar die functie wordt aangeboden, te vinden. Dit wordt gezien als een zwak punt in het aanwervingsproces van een bedrijf en is een belangrijk punt van zorg voor Human Resources Managers.

Bij het solliciteren naar een managementfunctie moet een recruiter in staat zijn om sollicitanten effectief en efficiënt vooraf te screenen. Als een sollicitant niet de juiste emotionele intelligentie heeft voor de specifieke functie die wordt aangeboden, is dat een slecht teken. In plaats van het risico te lopen dat iemand die functie niet met succes kan vervullen, nemen bedrijven de beste sollicitant aan die in staat is die specifieke functie uit te oefenen. Het zijn moeilijke tijden, en vooral in deze tijden is het noodzakelijk dat bedrijven de vaardigheden van elke werknemer screenen, zodat ze alleen overeenkomsten sluiten met gekwalificeerde mensen die hun organisatie komen versterken.

Callcenters en klantenservicediensten zijn weliswaar moeilijk te vinden, maar het zijn RN-posities. Dit is visueel inferieur en biedt weinig bestaande waarde aan een bedrijf. De verschillende bedrijven rekenen op de hele bevolking om thuis te werken en de extra werkdruk van hen af te nemen.

De belangrijkste taak in het hedendaagse deel van de wereld is het de klant naar de zin te maken, of zo niet, dat te kunnen doen. Uit online-enquêtes is gebleken dat maar liefst 75% van de klanten liever een klantenservice via internet ontvangt, dan dat zij een helpdesk bellen. Bedrijven investeren nu steeds meer geld in de opleiding van hun werknemers om meer computervaardig te worden, omdat zij geen tijd willen verspillen aan noodzakelijke vaardigheden

De waarde van een goede training is echter één ding waarvan bewezen is dat het meer oplevert dan het geld dat nodig is om te trainen. Hoewel er gegevens zijn over het succes van bepaalde online cursussen en programma’s, levert het geld dat bedrijven uitgeven aan bedrijfsmanagementtraining niet alleen meer tevreden klanten op, maar genereert het ook een hoger publiek imago en merknaam.

Lees meer:

Business coach 

Bedrijfstrainingen 

Team Management